Het Nederlands/Italiaanse bedrijf Hotbath – specialist in Italiaanse kwaliteitskranen – is overgenomen door de Zweedse FM Mattsson Mora Group, de grootste Scandinavische producent van mengkranen. Hogenhouck begeleidde deze verkoop voor Hotbath.
Marktleiderschap verzilverd
Hotbath werd 12 jaar geleden opgericht door ondernemer Erwin Liesting. Erwin over deze verkoop: “De verkoop van Hotbath is een spannend nieuw hoofdstuk in het verhaal van Hotbath en ik denk dat FM Mattsson Mora de best mogelijke basis is voor de business en het team dat Hotbath heeft uitgebouwd tot marktleider in dit segment”. Hotbath wordt een aparte business unit binnen de groep onder leiding van directeur Marius Visser. Oprichter Erwin Liesting blijft aan Hotbath verbonden voor strategisch advies.
Waarde opgebouwd met eigen productportfolio
Hotbath is van oorsprong een import- en handelsbedrijf en heeft met haar focus op kranen een waardevolle positie gecreëerd. Hein Stoops, partner Hogenhouck, begeleidde de transactie: “Hotbath is een uniek bedrijf dat met een sterk assortiment, fraaie vormgeving en een duidelijke keuze voor verkoopkanalen een kwaliteitsmerk heeft opgebouwd. Door te leveren via sanitair speciaalzaken en het uitbesteden van de productie aan kwaliteitsproducenten, wordt de merkbelofte waargemaakt. Dat betaalt zich uit in een goede waardering van de onderneming.”
Geografische expansie
Voor FM Mattsson Mora Group is de aankoop van Hotbath een goede aanvulling op hun geografische positie en product portfolio. De verkoopactiviteiten in Nederland kunnen worden aangevuld met verkoop aan nieuwe markten onder het Hotbath label. Ook kan de nieuwe aandeelhouder mogelijk gebruik maken van de supply-chain van Hotbath.
Ondernemer Erwin Liesting vertelt over het verkooptraject
Voormalig directeur en eigenaar Erwin Liesting vertelt in deze video over de door Hogenhouck begeleidde verkoop van Hotbath B.V. aan het Zweedse FM Mattson Mora