De Krat, een voorloper op gebied van duurzame en lokale maaltijdboxen, bundelt de krachten met websuper Crisp om gezond eten voor meer mensen mogelijk te maken. Met deze overname breidt de combinate Krat X Crisp het assortiment uit met hoogwaardige gemaksopties. Hogenhouck m&a ondersteunde de Krat bij deze transactie.
De eerste maaltijdbox van Nederland
De Krat, opgericht in 2010 als de eerste maaltijdbox van Nederland, is winstgevend en al sinds 2015 gecertificeerd als B Corp-bedrijf. “Vertrouwen in wat je eet, is essentieel,” aldus Tessa Venker, directeur van De Krat. “Consumenten zijn steeds meer op zoek naar lokale en duurzame producten. Ze willen gezond en gevarieerd eten van Nederlandse boeren die we vertrouwen. Met deze gedeelde visie hebben we samengewerkt met Crisp en hebben we een perfecte match gevonden, een logische synergie.”
Verdere uitbreiding
Crisp en De Krat zien volgens eigen zeggen duidelijke synergie op het gebied van producten, propositie en operationele organisatie. Sinds het begin van dit jaar kunnen klanten van De Krat al boodschappen van Crisp toevoegen aan hun mandje. In de komende periode zal het aanbod van De Krat verder worden uitgebreid met behulp van de eigen software en logistiek van Crisp.
Vanaf februari krijgen de eerste klanten van Crisp de mogelijkheid om te kiezen voor een maaltijdbox-abonnement. De expertise op het gebied van recept- en maaltijdboxontwikkeling zal verder worden geïntegreerd in de infrastructuur van Crisp, en in de zomer zal de volledige merk- en ketenintegratie plaatsvinden. Alle medewerkers van De Krat zullen overgaan naar Crisp.