HR Tech bedrijf IGB wordt onderdeel van recruitment marketingbureau VONQ. Hogenhouck m&a begeleidde de transactie voor IGB, dat in 2007 werd opgericht.
Intelligente recruitment tooling
IGB is een internationale speler die uitzendbureaus, werving- en selectiebureaus ondersteunt met intelligente recruitment tooling. Hiermee worden maandelijks meer dan 10 miljoen vacatures geplaatst via meer dan 1.000 kanalen.
Peter Nieuwpoort, Managing Director van IGB, over deze samenwerking: “IGB kijkt ernaar uit om deel uit te maken van VONQ. Door deze samenwerking kan IGB groeien onder de paraplu van een internationale organisatie. VONQ heeft een zeer aanvullende service én ervaring met het betreden van nieuwe markten. Door onze krachten te bundelen is veel synergie te behalen. Zo zal media-inkoop aan de IGB technologie worden toegevoegd, naast programmatic advertising, multi-posting en recruitment analytics.”
Online recruitment op wereldwijde schaal
VONQ is marktleider in recruitmenttechnologie met meer dan 1.000 corporate klanten, waaronder Deloitte, Shell en Microsoft. Met de SaaS-oplossing van VONQ wordt het lastige werk van het doorzoeken, integreren en optimaliseren van duizenden advertentiekanalen door een algoritme uitgevoerd.
Tycho van Paassen, medeoprichter van VONQ: “Wij zijn erg blij om de krachten te bundelen met IGB. Dat IGB deel gaat uitmaken van de VONQ-familie en technologie, zorgt voor een belangrijke uitbreiding van onze diensten. Door programmatic advertising aan ons Job Marketing Platform toe te voegen, kunnen we voorzien in alle soorten wervingsbehoeften op wereldwijde schaal.”
Investering Capital D
De overname volgt na de investering in VONQ door pan-Europees private equity fonds Capital D, dat zich richt op disruptieve middelgrote bedrijven in Europa.